jeudi 5 décembre 2013

Li maisse di scole

 Fernandel dans Topaze
Il n'y a pas encore si longtemps, parler wallon à l'école était passible d'une punition, mais les temps ont changés, maintenant on fait semblant de l'enseigner, bin voyons.......

Paroles d'une chanson interprêtée par André Gadisseur, Grand prix de la chanson Wallonne, c'est vraiment domage que je ne puisse mettre de l'MP3 ici.
André Gadisseur, fut mon prof de math, chimie et physique à l'école d'horticulture, il ne s'est jamais gêné pour parler walon avec nous au grand dam du dirlo.

A m'maisse di scole

Mais qu'avé'v fé là maisse di scole
quand vos no d'nez dè punissions
ci n'estév' nin po fé l'mariole
qui nos say'is d'jàsé walon

C'est ainsi qu'on acclive leshommes
po fé dès machines à oûter
divin m'ridan dja des diplomes
mais m'walon on m'la mascrawé

Vo même on v'là mettou el tiesse
c'est on lingadje di paysan
mais l'français s'nèst pu l'même fiesse
è n'savons pu qui nos estan

N'esti nin metchan maisse di scole
c'èst vo comme mi qu'on a rôlé
c'èst bin pu haut qu'vos maisse di scole
qui l'walon on là mascrawé

Asteur c'èst qwandji maisse di scole
li politike a ses raisons
dji n'comprind pu vlà n'saqwè drole
i sont turtos fir d'esse wallons

Portant maisse di scole dji m'dimande
si n'fô nin dire aux franskillons
qu'on ravisse mi no frés dès flandres
qu'on gros bordjeu même dès fourons

A maisse di scole portant cèst vreye
louki lès politikaillons
I s'recresti dèl wallonrèye
mais qui knohè ti dè walons

Coulà m'fai tuser maisse di scole
on deux treus mots qui l'ingénieur
tappe à l'ovri ainsi al vole
manire dè dire qu'èst al hauteur

I fôdrait veyi maisse di scole
quand c'èst è walon qui d'vou djâser
on m'louke torate comme pit à vole
ou comme on mâ acclèvé

Ni cereus pu qui dè folklore
ou bin ine plume à nos tchapè
on morticot qu'on mèt al fôre
on lingadje qui ratind l'wahè

C'èsteu portan l'ingadje di m'mame
on bè lingadje di paysan
il èst timp qu'on l'rimette d'adram
è dè mostré qui nos estan

vo n'fi nin po mô maisse di scole
c'èst pu haut q'vo qu'on à tremlé
asteur i fô qu'on l'rafistole
nos walon qu'on à mascrawé

Aucun commentaire: